Niin ruoka-, asuste-, tekstiili-, ravitsemus- ja majoistusliikkeissä kuin myös Alkossa myyntihenkilöstön koulutus on maksukorttien osalta jäänyt puolitiehen.

Debit- ja Credit -merkinnöin varustetut kortinlukijat tulisi asiakkaan hallita ja kun henkilökunnalta asiaa kysyy, eivät osaa neuvoa. Näin kävi itselleni paikallisessa kenkäkaupassa, apteekissa, Alkossa, SubWayssa Helsingissä, majoituskohteessa Savonlinnassa ja Museoviraston ylläpitämässä Olavinlinnassa.

Oli siis pakko mennä hakusanalla pankin sivuille, vaan eipä ollut sielläkään heti löydettävissä vastausta.

Asiakaspalvelun perustaitoihin tulisi kuulua asiakkaan ohjaaminen ja oikean valinnan tekeminen myös maksutilanteessa.

Katosiko opastustaito automaatioon? Eihän myyjien tai kassojen tarvitse enää hintojakaan tietää......