Kynäilin juttua sisäiseen lehteen. Kohteena oli eräs palvelumme ja naapuriyksikön kollegan kokemus asiakkaille suunnatun palvelun käytöstä.

Tulokseltaan hämmästyttänyt palvelun kokeilu johti elämykseen, jonka kuultuani halusinn jakaa sen työkavereiden kesken. Tähän kollegani ohella suostui myös kokemuksen tuottanut asiakas.

Koska tapanani on ollut vuosikymmenten ajan nostaa esille sisäisen markkinoinnin hengessä asioita, niinpä tässäkin tapauksessa. Sain kirjoituksen eilen valmiiksi ja tarkistutin sitaatit kokemuksensa ilmaisseilla. Iloa ja myönteisyyttä muutoinkin pursuva kollega soitti palautteensa ja totesi että kirjoitin niin kauniisti asiasta. Tulihan siitä hyvä mieli itsellekin.

Juttu korosti ammatillista suhtautumista työhön, asiakkaan palvelutarpeen viemistä loppuun saakka ja palvelukokemuksen hyödyntämistä asiakaspalvelun kehittämisessä. Mainio vivahde asiassa oli sisäisen puskaradion käyttö ja sen vaikutus tulokseen.